Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Angela Veenstra - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Angela Veenstra - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 April 2014 | Gambia, Kololi

Na 10 super leuke dagen in Nederland vlieg ik 24 maart weer terug naar Gambia, nu 17 dagen later neem ik weer eens de tijd om aan mijn blog te werken.
De eerste 2 dagen doe ik het nog even rustig aan en word er nog niet gewerkt, zoek even wat spullen uit die meegegeven zijn voor mijn "projectje".
Maar voordat ik daar over vertel, ben ik eerst nog even een dagje naar Barra geweest met Ben en Jalika, we vertrekken s'morgens naar de hoofdstad Banjul en varen daar met een local bootje over naar de overkant, je vraagt je af, hoevel mensen passen er op een boot? Maar na 30 minuten kwamen veilig aan de overkant.
Eenmaal in Barra merk je dat Jalika hier erg bekend is, hier komt zij orgineel vandaan.
Iedereen groet haar, dus voordat we aangekomen zijn op de plaats van bestemming zijn we een tijdje verder.
We gaan naar een jongen met de naam Buri, hij heeft een ongeluk gehad en is hierdoor, geestelijk en lichamelijk beperkt geworden, zo fijn om te zien hoe blij hij is met de nieuwe rolstoel die Ben voor hem geregeld heeft.
Hierna gaan we nog bij Olimatoe en wat familie langs, hier bedenken we om even naar de Noordbank door te rijden, we stoppen hier en er word door een dames gedanst en getrommeld, uiteraard word er verwacht dat we meedoen, dus dan doen we dat maar even.
We rijden nog even langs de oma van Jalika en daarna terug naar de compound van Olimatoe, ze hebben daar een lekkere lunch gemaakt dus daar eten we even mee.
Aan het eind van de middag gaan we terug naar de oversteekplaats, helaas is de local boot net vertrokken, dus haasten we ons naar de Ferry, Ben koopt gauw 3 kaartjes en wij rennen vast door, door alle haast komen we op de Ferry achter een groot probleem, de autosleutel verloren!
Ben belt naar zijn auto monteur om het probleem voor te leggen, en puur toeval is hij ook op de Ferry met een kapotte auto.
Hij helpt ons de auto open maken, dit neemt zomaar 3 uur tijd in beslag, als tegen prestatie slepen wij hem naar zijn huis met de kapotte auto...
We eten even wat en gaan alle direct naar bed.
De dag erna ga ik weer gewoon werken, om 9 uur word ik bij de turn table verwacht, toen ik daar was belde ik Mary Joof, ze was het helemaal vergeten, hun hadden die dag een begravenis dus toen ik belde maakte ik haar wakker.
Na 30 minuten wachten kwam haar zoon Assan aan en die bracht mij naar de kliniek, het was daar niet druk, om 1 uur ging ik weer richting huis.
Vrijdag is m'n day off en gaan Fatou, Lisa en ik naar het strand.
Deze dag komen de moeder en tante van Lisa naar Gambia, dus na het eten bestel ik een taxi en ga ik naar hun toe, ze zijn in een bar, we drinken hier en drankje en daarna gaan Lisa en ik hogerop, naar bleu parrot.
Aan het eind van de avond doen we nog even een koffie bij haar thuis en daarna even slapen, inmiddels is het 6 uur s'morgens en begint de moskee alweer, we liggen nog even te kletsen en te lachen en vallen in slaap, dit is maar voor even want rond half 9 zijn wij alweer wakker, even ontbijten en we gaan naar het hotel waar haar moeder verblijft, we waren even vergeten dat het cleaning saterday was dus er mag tot 1 uur niet met auto's gereden worden.
Toen het weer mocht pak ik een taxi naar Kerr Serign, douche even en kleed mij om samen met Fatou naar Mandinari te gaan, we gaan met openbaar vervoer, nemen voetbal kleding mee voor het team die haar broer coacht, hij was er erg blij mee, bij deze Lyra bedankt!
S'avonds nodigt Lisa mij uit om te komen eten, lekkere domoda.
Na het eten wilde we uit gaan, alleen we waren beide te moe en vielen op de bank bijna in slaap.
Zondag gaan we met Lisa, haar moeder, tante, Bas en Sainy naar Paradise Beach in Sanyang, hier hebben we lekker gezont, gelachen en gerelaxed.
Aan het eind van de dag gaan we nog even langs Tanji, Sainy en ik laten Annelies en Marion de markt zien en Bas koopt vis die we die avond gaan eten, Lisa heeft genoeg van Tanji en die sluit zichzelf op in de auto.
Maandag gaan hun met mij mee naar Brufut om een dagje te helpen, ze vonden dat erg leuk, Lisa heeft tanden zitten schoonmaken en Annelies en Marion helpen bij de baby's.
Zo gaan er nog wat leuke dagen voorbij, we zijn naar Serra Kunda market geweest, uit eten etc etc.
Donderdag gaan we naar de school van Bas (andere Bas dan eerder in dit verhaal) in Sancheba, hier gaan Lisa, Annelies en Marion mee naar toe, hier gaan we de kinderen hun tanden schoonmaken en krijgen zij poetsles, hierbij aan alle sponsor bedankt voor jullie bijdrage! De kinderen vonden het erg spannend maar poetsen nu iedere morgen en middag samen met de meesters hun tanden! (Foto's staan op fb)
S'avonds hebben we een afscheids etentje met z'n vieren want Annelies en Marion gaan vrijdag weer naar huis, wat gaan zo'n week toch snel!
Vrijdag doe ik wat dagelijkse bezigheden en ga met de kippen op stok.
Zaterdag avond uit met Lisa en met de jongens van GFA.
Zondag maak ik Lasagnette, dus snij s'morgens alle groenten, s'middag gaan Ben, Fatou en ik even bij iemand op bezoek in Brusubi en halen een lekker broodje frikandel bij Eddies, eenmaal thuis ging ik heel even op bed liggen en viel weer eens in slaap, na m'n powernap maak ik de Lasagnette klaar en eten we deze met z'n alle op! Wat hebben we zitten smullen, wat een raar eten maar zo lekker!
1 van de meisjes ging bidden dat ik erg veel geld krijg, betekent dit dat ze dit vaker willen eten? Maandag weer aan het werk, een normale dag om half 9 afgesproken met Marja zij helpt 3 werken in de kliniek, zij is een van de sponsors voor medicijnen.
Op de terug weg kom ik bij toeval Lisa tegen, zij is op weg naar huis haar koffer pakken, zij gaat alweer naar huis! Een dikke afscheidsknuffel & we zien elkaar in Nederland wel weer!
Dinsdag ga ik op de fiets naar mijn werk, m'n collega's hebben hard gelachen maar ze vinden het wel gevaarlijk, als fietser ben je hier helemaal niets, dat merk ik op mijn weg terug, ik sta te wachten om over te steken en een bushtaxi wil daar precies stoppen dus die rijd dwars door me heen. (Nou als ik niet op zij ging)
Vandaag ben ik lekker vrij, doe wat boodschappen en ga naar de boekenwinkel, hier haal ik een boek met de naam where there is no doctor, nu kan ik me nog meer verdiepen in het geen waar ik hier dagelijks mee bezig ben.
Nu anderhalf uur verder is mijn blogg eindelijk klaar en ga ik weer naar huis!
Eindelijk m'n boek in!

  • 10 April 2014 - 07:12

    Petra:

    Ansie!! Vervelend zo allemaal om te lezen! Super leuk dat je t naar je zin heb gehad met Lisa enzo Toppie! En leuk dat er Nederlanders komen zo af en toe;) enjoy meid!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2014

Road trip

12 April 2014

.

09 April 2014

Daar ben ik weer!

19 Maart 2014

.

09 Maart 2014

.
Angela

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5700

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: