De eerste 2 weken - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Angela Veenstra - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Angela Veenstra - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Angela

15 Februari 2014 | Gambia, Kololi

.De eerste 2 weken zijn voorbij gevlogen!
En het waren 2 super weken, leuke mensen ontmoet waaronder Ben & Jalika, bij hun woon ik in de compound in the geusthouse, de kamer naast het huis van Jalika, die woont daar met haar moeder en 2 meisjes.
Ik zal even terug gaan naar het begin, zondag 2 februari.
De dag dat ik mijn hotel verliet en daar ging wonen.
Ben kwam mij 10 uur halen net na mijn ontbijt, we gingen even wat boodschappen doen en door naar huis.
Even mijn kamer schoon gemaakt & mijn bed opgemaakt.
Ook even langs de markt een dorpje verderop om wat ingredienten te halen voor de spaghetti die Ben deze avond gaat maken.
Vandaag gaan we een halfzus van Jalika terug naar huis brengen zij was een paar weken op bezoek geweest op de terug weg passeren wij de TankaTanka een tehuis voor de "gekke", erg fijn om te zien dat die mensen ook een plekje hebben, een man laat ons van alles zien, sommige patienten lijken gewoon normaal te wezen, waarneer het beter met hen gaan mogen ze weer naar huis, gelukkig!!
Daarna weer even bij Eddiesbar een bakkie gedaan, daar waar ik nu ook zit om wat van mij te laten horen, helaas was ik mijn wachtwoord kwijt en duurde het even met het schommelende wifi todat ik er weer doorheen kwam en dus weer op m'n site kon werken.
Maandag voor de eerste keer s'morgens brood halen bij de locale shop, hierna even naar Serrekunda market om een stekkerdoos & medicatie tegen Malaria kopen.
Hiernaartoe gaan wij met de bush taxi, een busje volproppen en gaan!
Hele leuke ervaring en tevens een goedkope manier om je te verplaatsen van stad.
Eenmaal terug in de compound sluiten we de stekkerdoos aan en halen we 2 kasten die Ben uitgeleend had, alles weer even schoonmaken en de kleding kan op z'n plaats gelegd worden.
S'avonds gaan we wat eten bij Freddies777 een local restaurant, heerlijk!
Dinsdag wat Jalika vrij dus we gingen gezellig naar het strand toe, naar de fruitvrouwtjes, Jalika's vriendinnen.
Lekker wat zitten lezen en een veel te groot bord fruit gegeten.
S'avonds gaan we weer naar Freddies777, hier eten we vrijwel iedere dag, een lekkere dagschotel kost 150 dal. en is altijd lekker!
Woensdag ga ik voor de eerste keer alleen de pad op, even naar Pocoloco lekker op het strand ligggen en genieten.
Aan het eind van de dag zit Ben bij Eddies te kaarten dus kan ik met hem mee terug naar huis rijden.
Donderdag gaan we samen naar Second Home, een stichting voor gehandicapten kinderen, hier wil ik me graag voor in zetten dus na een gesprek met Jos, heb ik een mail gestuurd en wacht nu nog op antwoord, heel benieuwd dus.
Zo begint mijn leven hier alweer een beetje vorm te krijgen moet hard nadenken wat ik ookalweer doe iedere dag! Het word zo normaal allemaal!
Vrijdag is Jalika weer vrij, dus Ben Jalika en ik gaan op bezoek bij familie van Jalika, een naaimachine brengen zodat er thuis gewerkt kan gaan worden, daarna even naar het strand en voor je het weet gaan de zon alweer onder!
Zaterdag ga ik de pad op, gisteren was Frances aangekomen voor vakantie dus hup strand spullen weer inpakken en naar Sunswing hotel!
Toen ik aankwam was ze net naar Kotu gaan lopen dus na een uurtje was ze weer terug een leuk weerzien!
Lekker bijkletsen, luieren & zwemmen!
Voor het donker word ga ik naar huis, met de bush taxi vandaag eten we homemade nasi.
Zondag gaan we vroeg op, ingredienten halen voor overheerlijke andijvie stampot, gelukkig gaan Ben mee want voor 10 personen valt het niet mee.
Bij thuiskomst schil ik 5 kg aardappelen en de andijvie, Ben is bezig met het vlees want dat is niet echt mijn ding!
Daarna een drankje bij Eddies omdat Jalika optijd klaar is met werken en die komt daar naartoe.
De dag is nog jong dus gaan we richting Tanji de vis plaats.
Even wat rond gekeken en proberen wat vis te kopen.
Ook zijn wij deze week naar de automarkt geweest, auto's die mee gedaan hebben met Dakar & denken dat ze een auto gaan verkopen.
De prijzen varieren van 3.000 tot 45.000 dus rekenen jullie maar uit hoeveel er verkocht werd XD!
Afgelopen woensdag ben ik met Frances naar Thea en Maryjoof geweest, en aankomende maandag gaan Frances en ik daar helpen.
Kindjes wegen en papier werk, als ik het leuk vind en geen reactie van Second home krijg ga ik daar vaker helpen.
Gister zijn we s'morgens met Ben,Jalika en de 2 meisjes naar Katong gegaan maar voordat we daar waren zijn we nog even gestopt bij een vrouw waar Jalika vroeger gewoont heeft maar een heel eind rijden bij ons vandaan woont, ook zijn we wat fotoboeken wezen brengen in een klein dorpje we werden er ontvangen als de koningin er werd getrommeld en gedanst heel leuk!
JA en wij moesten er ook aan geloven, dus met mijn super ritme gevoel heb ik even laten zien hoe het moest! :P
Na een uur gefeest te hebben hebben wij onze reis richting Katong voortgezet, een afgelegen mooi strandje waar niet veel mensen komen echt een plekje om heerlijk tot rust te komen of om met je geliefde naartoe te gaan met valentijn ;).
Wat uurtjes later zijn we weer terug gegaan en hebben we de meiden mee naar Tanji genomen om te laten zien hoe het werkt op de vis markt, volgens mij vonden hun het leuk, helaas gaat het communiseren niet goed want hun spreken alleen madinka en ik nog niet!
Vanmorgen ben ik veelste laat wakker geworden 9 uur pas, Ben vertelde mij gelijk dat hij naar de dentist gaat (die van de dentiscar van westland4gambia) want Fatou had verschikkelijke pijn in haar kies, natuurlijk ga ik mee dus zonder ontbijt snel een setje kleding aan en gaan.
Toen we daar aankwamen zaten er heel wat mensen in de wachtkamer maar wij kregen volgens mij een kleine voorkeursbehandeling.
Voor Fatou was het even doorbijten want de tand moest eruit dus er moest geprikt worden en dat is heel wat voor iemand die niet jaarlijks bij een tandarts komt.
Het was erg gezellig bij de tandarts en ik vertelde hem dat ik binnenkort nog terug kom om bij de auto te kijken deze was nu bij de garage voor onderhoud, dus wanneer buurman en buurman, Loes, Heidi en Mark hier zijn gaan we daar zeker nog even naartoe!
Na het bezoek even ontbijten en toen heb ik m'n hele hebben en houden weer grondig schoon staan maken, ook wilde ik vandaag zelf m'n beddengoed wassen, maar dat werd niet in goede aarde ontvangen dus vanaf nu besteed ik het enkelt nog maar uit!
Nou mijn excuus nogmaals voor het lange wachten op dit verschrikkelijk langdradige verhaal maar beloof vanaf nu eerder wat te schrijven!
Heel veel liefs uit Gambia en een hele dikke (warme) knuffel!

  • 18 Februari 2014 - 14:58

    Claudia:

    Klink goed An, fijn dat het nu al normaal begint te worden!

    Blijven genieten!!

    Xx Clau

  • 20 Februari 2014 - 10:50

    Shelley:

    Wauwie wat een verhaal, super om te lezen dat je het zo naar je zin heb!
    Had je wel willen zien dansen hahaha geen foto's toevallig? ;P

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal maatje,
    Enjoy en een hele dikke knuff xxx

  • 20 Februari 2014 - 14:34

    Leonie:

    Hii Ans!
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Al die namen die voorbij komen ik snap het niet meer hoor;) Maar zo te lezen heb je al aardig wat mensen om je heen verzameld, gezellig! Ik hoorde van Petra dat je nu al wat vaker bij de pasgeboren baby'tjes aan het help bent, leuk hoor! Je kunt je in ieder geval goed zinvol maken, ze kunnen jouw daar wel gebruiken. Ben benieuwd wat je daar nog allemaal gaat mee maken!

    Have fun xx

    ( ps. mis je je nageltjes al:p)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2014

Road trip

12 April 2014

.

09 April 2014

Daar ben ik weer!

19 Maart 2014

.

09 Maart 2014

.
Angela

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 5711

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: